ממתגים?
להעביר רעיונות בעזרת צבעים וצורות --- זו המומחיות שלכם. אתם יודעים לייחד מותגים קטנים וגדולים באמצעות שפה גרפית אחידה, ומאמינים בכוח שיש לעיצוב טוב בעולם.
אבל רגע. חשבתם פעם על זה ש״צבע״ זה כלי? ש״צורות״ זה כלי? מה לגבי פונט? גם זה כלי. אבל למעשה, זה כלי שמישהו אחר הכין עבורכם --- וזה בסדר גמור כי יש המון פונטים שנותנים פתרון נהדר היום, אבל תנו לי לשאול:
מה אם הייתה לכם האפשרות לשלוט ב־100% מהיצירה? גם בצבעים ובצורות, אבל גם בפונטים ובאותיות?
איך זה נשמע לכם להכין אותיות או פונט לגמרי מאפס? האם זה היה מאפשר לכם לבטא מסרים בצורה ייחודית יותר? לגרום למותגים להיות זכירים יותר? האם זה היה גורם לכם להיות פחות ׳צרכנים׳ ויותר ׳יוצרים׳ בנושא הזה?
האמת על מיתוג עם פונטים
האמת היא שמיתוג ועיצוב פונטים הולכים יד־ביד, כי שניהם קשורים להעברת מסרים באמצעות מילים. מיתוג לא יכול לעבוד בלי פונט --- כי כל עסק משתמש במילים כדי להעביר רעיונות.
מיתוג טוב חייב פונט מתאים. אפשר לנסות למצוא אותו בחוץ או ליצור בדיוק את מה שאנחנו מדמיינים בעצמנו.
ואולי אתם חוששים, האם זה בכלל מתאים לי לעצב פונט? זה לא פרויקט גדול מדי? גוזל זמן? שאלות טובות יותר יהיו --- האם תהנו מזה? האם זה יפתח בפניכם דרך חדשה לבטא ערכים של מותגים?
בתור ממתג בעצמי, אני יכול לומר שברגע שהעזתי להכין פונט מותג בפעם הראשונה --- כולל האותיות --- עף לי המוח לחלל. בוודאי שלא כל מותג צריך פונט מותאם אישית, אבל לפעמים מגלים שזה הדבר הכי מדוייק ונכון לעשות.
הדרגתיות זה שם המשחק
כמובן שליצור פונט שלם עשוי לקחת זמן, ולהשיג תוצאות שנהיה מרוצים מהן עשוי לקחת אף יותר. אבל סוד קטן? לא חייבים להתחיל בענק --- אפשר להתחיל בקטן --- ולהתאהב לאט לאט:
להתחיל עם עיצוב לוגוטייפ (עיצוב אותיות ספציפיות ללוגו של המותג), ובמידת הצורך, הרצון והתקציב --- תמיד ניתן להרחיב אותו למערכת אותיות שלמה --- פונט.
הקורס בנוי כך שכל הדרך סלולה בפניכם. רק תצעדו ותהנו מהנוף שבדרך.
אז מה הסוד?
כשתלמדו את חוקי האסתטיקה של אותיות, פתאום תגלו שאתם הופכים למעצבים טובים יותר, ובהבנה מלאה. אתם בוודאי יודעים כבר שאסתטיקה זו טכניקה --- אז אותו הדבר חל על אותיות.
כשתדעו להתאים אותיות אחת אל השניה בצורה מקצועית, תוכלו להרגיש בנוח יותר לעשות דברים יצירתיים: לשלב רעיונות גרפיים בתוך אותיות. להעביר מסרים בתוך החללים. ליצור לוגו ייחודי וזכיר.
או כמו שאני אוהב להגיד, ״סודות הם היסודות״.
לא בוחרים: משחקים
אולי זה אומר שבפרויקט המיתוג הבא שיגיע אליכם, לא תלכו לדבר הדיפולטיבי הזה --- לחפש פונט קיים שמתאים לפרויקט --- ובמקום זה תצאו למחקר צורני של האותיות בעצמכם ולבסוף תחליטו שיהיה נכון להכין לוגוטייפ ייחודי! (לוגו מבוסס אותיות).
או לחלופין, אם יגיע אליכם עסק שצריך מראה ידני ואנושי, אולי שווה יהיה להציע לעשות פונט מכתב היד של מי שפנה אליכם, לטובת המיתוג. זה יעצים את ערך ה׳אנושיות׳ של המותג בדרך חזותית שלא ניתן לשכפל אותה.
אם רק תדעו לעשות את זה, כבר מציעים ללקוח שלכם יותר ערך ותוכלו לגבות בהתאם.